tirsdag 24. januar 2012

Gnagsår og sånn...

Gnagsår er en utfordring for meg! Etter langturen med fjellski lørdag, var gnagsårene på plass...
Derfor ble det snowboard i Tryvann mandag. Veldig greit alternaltiv, jeg syntes bakkene er flotte til å være midt i hovedstaden, selv om det hadde vært fristende å kjøre til Røldal :0)..i tillegg er jeg så priviligert at jeg kan være i bakken når den åpner klokken 10 (faktisk enda tidligere, fordi heiskjørerne er ivrige- og snille!) 
Det betyr; Jomfruspor på meg :))

 
Det er behagelig å ha på snowboardboots, selv med gnagsår :0)
Neste steg nå er å få "herdet og hard hud" bakpå anklene- 4-5 gnagsår oppå disse, så er jeg der. Straks skal jeg starte treningen med de nye Alfa Extreme North Pole GTX som vi skal bruke på turen over Grønlandsisen. Gnagsår over breen må vi unngå!


Tirsdag ble det langrenn til Kikut, via Skar, Øyungen, Myrtjern, Fortjern og Bonna. Retur via Rottungen, Kamphaug, Skjærsjøen og Hammeren, en nydelig tur på ca 3 mil. 

Var så heldig å gå i både upreparerte OG ferske preparerte løyper, da suser man avsted :0)
Snø er det massevis av i Nordmarka, det er rett og slett drømmeforhold! 



Har dere vært på ski i år? Hvordan går det med gnagsåra ;0)

1 kommentar:

Anonym sa...

For et utrolig kult prosjekt, dere er supertøffe:) Skiturer i Nordmarka blir liksom i en annen klasse... Men flott det også!